Sur la Tête zorgt voor de boules. Iedereen kan meedoen en na een speluitleg kun je zelf aan de slag. Maar niet op een lege maag!
Een echte sport
Dirk Niehaus zou graag zien dat mensen met een volle spaarkaart van de AH Sportactie een keer hun licht opsteken bij Sur la Tête. “Het imago van jeu de boules is toch een beetje dat het voor oude mensen is. Je speelt het op vakantie op de camping”, aldus de voorzitter. “Maar het is een echte sport. Op competitiedagen spelen we vijf partijen op een dag. Een partij duurt gemiddeld één of twee uur. Dan ben ik ’s avonds echt kapot. Van het denkwerk, maar ook van het lopen op de baan. Dat lijkt misschien niet zo, maar is toch écht waar!”
Laagdrempelig
Niehaus is blij met de actie van Albert Heijn en is daar met zijn club direct op ingesprongen. “Tijdens de Nationale Sportweek ga ik zelf bij Albert Heijn staan om de dag van Sur la Tête te promoten. De actie maakt het laagdrempelig om een keer ergens te gaan sporten.” En op die manier kan een club van de landelijke aandacht mee profiteren om nieuwe leden te vinden.
In de manege
Afgezien van de AH Sportactie kun je bij Sur la Tête altijd binnenlopen om even mee te doen. “Op zaterdag wandelen hier veel mensen langs. We zeggen vaak: kom, gooi eens een balletje mee. Vaak gebeurt dat niet, maar de deuren staan open. Het imago van onze sport heeft voor een groot deel met onwetendheid te maken. Daarom zou het leuk zijn als mensen hier eens binnen lopen. En als het slecht weer is, kunnen we altijd uitwijken naar een rijhal van de manege. Dat geldt ook voor de dag in oktober die we organiseren. Mochten deelnemers de voorkeur geven aan een andere datum, dan kunnen we daar altijd in schuiven. Dat is bij ons geen probleem!”
- Datum: 11-09-2017
Blijf op de hoogte!
Wil je al het laatste nieuws over bepaalde thema's in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en geef zelf aan hoe vaak je een mailtje wilt ontvangen en over welke thema's deze gaat.
Klik op één van de onderstaande thema’s om meer over dit onderwerp te lezen. Als je op het plusje naast het thema klikt, houden we je op de hoogte van dit onderwerp in jouw nieuwsbrief.